اوشن بی  

اوشن بی

با این روش ها موهای خود را تقویت کنید


دسته های مطلب

1. مصرف پروتئین


یک رژیم غذایی کاملاً مناسب عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر است. مو در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است ، بنابراین حتماً روزانه حداقل 45 گرم پروتئین بخورید.

منابع خوب عبارتند از:

گوشت بدون چربی
مرغ
ماهی
لوبیا
محصولات لبنی کم چرب
تخم مرغ
رژیم های غذایی با پروتئین ناکافی می توانند منجر به ضعیف شدن ، شکنندگی مو و از بین رفتن رنگ مو و همچنین ریزش خود مو شوند.

2. استفاده از روی


کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود. برای مبارزه با ریزش مو میتوانید از مواد دارای روی استفاده کنید .

برای دریافت روی میتوانید آجیل  ، گردو ، بادام هندی و بادام را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

و همینطور استفاده از این مواد به استحکام و رشد موها کمک میکند.

سبزیجات
میوه ها
سالاد سبز برگ دار
مقدار زیادی آب

یک مکمل مولتی ویتامین یا روی می تواند رژیم غذایی شما را در صورت لزوم تقویت کند.


3. مصرف امگا 3 


افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است فولیکول های مو و غدد چربی شما را تحریک کند. اگرچه این باعث رشد موهای شما نمی شود، اما سلامت پوست سر را بهبود می بخشد.

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهیان مانند ماهی قزل آلا ، ساردین و شاه ماهی وجود دارد. منابع خوب دیگر عبارتند از:

دانه کتان
ماست
پنیر
سالاد
غلات

 

4. جنس موهای خود را بشناسید


شناخت جنس موها در مورد اینکه چگونه موهای خود را با شامپو شستشو دهید همه اینها به اولویت شخصی و نیازهای فردی برمی گردد که به موارد زیر بستگی دارد:

نوع مو و بافت شما
چند بار از محصولات مو استفاده می کنید
سطح فعالیت شما
به عنوان مثال ، ممکن است افرادی که موهای چرب دارند هر روز نیاز به شامپو بزنند ، در حالی که افرادی که موهای خشک دارند ممکن است به دفعات کمتر شامپو بزنند.

5. شامپوی مناسب را انتخاب کنید


استفاده از شامپوهای نامناسب و حالت دهنده ها اشتباه است و باعث آسیب در مو می شود. به دنبال محصولاتی باشید که مناسب نوع موهای شما مثلا موی چرب ، طبیعی، خشک یا شوره دار باشد.

سعی کنید از شامپوهایی با ترکیبات سخت مانند لوریل سولفات آمونیوم یا سدیم لوریل سولفات خودداری کنید. و به یاد داشته باشید ، هزینه لزوما نشان دهنده کیفیت یک محصول نیست.

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی برای اوشن بی محفوظ می باشد